Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0165307   Eines d’Intel·ligència Artificial
2023-2024   Curs. Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess.
  
   1/6/2024 - 22/6/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Mixt
Organització   A.C. Quimera 2002
  
  
  
Tipus activitat   08QM Eines d’Intel·ligència Artificial
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/06/2024
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta formació pretén oferir als participants una aproximació al fenomen de la Intel·ligència Artificial (en endavant IA) i a l’ús que se n’està fent en educació així com el coneixement d’eines i programari d’IA que es poden emprar en educació facilitant i agilitzant diferent gestions i processos creatius.
La formació es realitzarà en línia amb un format mixt (asincrònic i sincrònic).
D’una banda, es facilitarà accés a l’explicació dels continguts en la web del curs que combinarà escrits amb alguns vídeos explicatius en els que visualitzar exemples dels temes tractats. D’altra banda, hi haurà classes sincròniques en què repassar els conceptes exposats i aclarir dubtes amb el professorat. Al llarg del curs, es realitzaran activitats interactives i s’habilitarà un fòrum on compartir dubtes i opinions. Finalment, els participants hauran de posar en pràctica les destreses adquirides en una activitat final.

Metodologia de l'activitat:
La metodologia emprada en aquesta activitat és la flipped classroom. Amb una primera aproximació teòrica individual dels participants i diverses classes en directe on revisar aquesta teoria i aclarir dubtes.
Els participants disposaran d’una explicació teòrica escrita amb suport audiovisual on es presentaran i exemplificaran els diferents conceptes i l’ús d’eines i programari. I a mesura que es tractin els diversos apartats, es realitzaran classes en les que reflexionar al voltant dels diferents temes tractats i aclarir dubtes. A mesura que avanci el curs es realitzaran activitats interactives per consolidar els coneixements adquirits. També s’habilitarà un fòrum per comunicar-se amb els professors i companys i compartir dubtes, dissenys i reflexions.
Finalment, els participants posaran en pràctica el conjunt de coneixements adquirits dissenyant contingut educatiu a partir de l’ús d’eines d’IA.
El curs es realitzarà en línia en format mixt (asincrònic i sincrònic) sempre amb el suport a distància del professorat.

Preu: 90€ (80€ per participants d'altres cursos de l'entitat)

  
Objectius   Els objectius d’aquesta activitat són:
• Conèixer què és i quin és el funcionament bàsic de la Intel·ligència Artificial
• Identificar quines aplicacions d’IA s’estan emprant actualment en l’àmbit educatiu
• Obtenir coneixements bàsics de programari que usa motors d’IA que puguin facilitar la pràctica docent i la creació de continguts
• Reflexionar entorn a les preocupacions ètiques sobre l’ús de l’IA en educació
• Crear contingut educatiu a partir de l’ús d’eines d’IA
  
Continguts   L’índex de continguts que es tractaran durant el curs és el següent:

BLOC 1
1. Introducció a la intel·ligència artificial: què és, com funciona i com aprèn.
BLOC 2

2. Aplicacions d'IA en educació: exemples de com s'està utilitzant la IA en l'àmbit educatiu, des de la detecció de plagi fins a la personalització de l'aprenentatge.
3. Programari basat en IA: exemples, funcionament i possibilitats que ofereixen per professors i mestres.
4. Ètica de l’IA en l’àmbit educatiu: discussió sobre les preocupacions ètiques sobre l’ús de l’ IA en l’educació
BLOC 3
5. Creació de contingut a partir de l’ús d’eines d ’IA
  
Formador/a   Jordi Lesan Genarez, M Rebeca Piernagorda Perez
  
Avaluació   Per tal d’avaluar l’aprenentatge adquirit durant el curs, els participants hauran de realitzar les següents tasques:

Tasca 1. A partir de la comprensió dels conceptes bàsics del funcionament de l’IA i el seu procés d’aprenentatge realitzar un qüestionari online en el que identificar, reconèixer i conèixer diferents termes i processos que hi estan relacionats.
Al finalitzar el qüestionari es farà un retorn automàtic de la puntuació obtinguda i de la quantitat de preguntes que no s’han encertat. En cas de que no s’obtingui una puntuació igual o superior a 65%, el qüestionari es podrà repetir.
Tasca 2. A partir de la comprensió de programari i recursos d’IA disponibles per al professorat realitzar un qüestionari online en el que reconèixer quines eines serien les més adients per dur a terme diferents activitats i processos educatius.
Al finalitzar el qüestionari es farà un retorn automàtic de la puntuació obtinguda i de la quantitat de preguntes que no s’han encertat. En cas de que no s’obtingui una puntuació igual o superior a 65%, el qüestionari es podrà repetir.
Tasca 3. Dissenyar una activitat educativa a partir de l’ús d’eines d’IA tractades durant el curs.
El professorat farà un retorn de la mateixa amb observacions i s’indicarà si cal fer cap millora.
Perquè els assistents avaluïn la formació se’ls facilitarà una enquesta de satisfacció en la qual podran fer constar la seva opinió així com propostes de millora.

Les activitats proposades s’avaluaran amb:
“No fet” en cas de que no es realitzi la tasca.
“Fet” en cas que es realitzin els qüestionaris amb un 65% o més d’encerts i en cas de que es lliuri l’activitat final complint amb els criteris establerts.
En el cas de que els qüestionaris no igualin o superin el 65% d’encerts el participant obtindrà una qualificació de “Necessita millorar-se” i aquests es podran repetir.
Es farà un retorn de l’activitat final mitjançant una rúbrica amb possibles observacions del professorat amb propostes de millora. En cas de que l’activitat final no superi les destreses mínimes demandades per la rúbrica aquesta s’enviarà i se sol·licitarà al participant que repeteixi l’activitat tenint en compte els aspectes que estan en procés d’assoliment.
La càrrega lectiva de les tasques de cada bloc respecte el total de tasques encomanades és la següent:
Bloc 1  15% Bloc 2  35% Bloc 3  50%
  
Requisits de  certificació   Per tal de poder certificar l'assoliment i participació d'aquesta formació, s'hauran de dur a terme totes les tasques de manera satisfactòria
  
Persones  destinatàries   Aquesta activitat no està adreçada únicament al professorat sinó a qualsevol persona interessada en adquirir uns coneixements bàsics d’Intel·ligència Artificial. Per tant, poden participar docents de qualsevol etapa educativa: infantil, primària, ESO, batxillerat o cicles formatius.
No és necessària formació prèvia, únicament calen coneixements bàsics d’ofimàtica per accedir al contingut del curs i lliurar les tasques d’aquest.
  
E-mail   acquimera2002@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 28/06/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).